Barát vagy ellenség a Google Pinvin?

0 Comments

Kulcsszó

Egy ideig bizonyos szavakra ha rákerestünk a Google-ben, olyan weblapok kerültek az első oldalakra, amelyek nem nyújtottak semmit, nem lettünk okosabbak, ha rájuk tekintettünk. A Kulcsszó, ami alapján a Google listázta az oldalt, jelen volt az oldalon, de nem volt megfelelő szövegkörnyezetbe építve, kevés volt a szöveg, inkább felsorolás jellegű volt a tartalom.
Különféle link-katalógusokból jó sok link mutatott az adott oldalra, és ezért találta azt értékesnek a Google. Az is előfordult, hogy ugyanaz a linkszöveg több katalógusba is bekerült.
A keresőóriás szakemberei rájöttek arra, hogy a Google irányelveit kijátszák egyesek, és spam oldalak hoznak létre, értéktelen weboldalakat „segítve” az első helyre.
Előbb angol, majd nemzetközi szintem, többek közt magyar nyelvterületen is bevezették a Pingvin algoritmust, ami forradalmasította a keresési eredményeket. A sokáig első oldalon szereplő, a látogatóknak semmit nem nyújtó oldalak hátrasorolódtak, vagy eltűntek a „webrengetegben.”
A Pingvin figyeli a nem természetes, erőltetett linképítést. Ha nagyon sok link mutat az adott oldalra, százas nagyságrendben, egy adott kulcsszóra, az már nem természetes. Az sem, hogy rövid idő alatt nagyszámú hivatkozás jelenik meg, ami az oldalra mutat. Egyértelmű, hogy az algoritmusok kijátszásával próbálkoznak, akik így szeretnék az első oldalon tudni az oldalukat.
Az első nagyszabású „takarítás” 2012 áprilisában volt. Olyan oldalak is áldozatul estek, amelyek amúgy jó tartalommal voltak ellátva, de gyanúsan sok link mutatott feléjük. Helyükbe tisztességesen optimizált, ám szegényes tartalommal rendelkező oldalak kerültek.
Az idén májusban lefuttatott Pingvin 2.0 figyelembe veszi az oldalak tartalmát is, így valóban értékes oldalak kerülnek a találati lista élére.
A helyezés javítás tisztességes módszerekkel, ésszerű linképítéssel, megfelelő, rendszeresen frissülő tartalommal oldható meg hosszú távon. A releváns tartalommal rendelkező oldalakra az átkattintások konverziós aránya sokkal magasabb, többen rendelnek meg egy terméket vagy szolgáltatást.

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

Kategóriák

Hivatkozások